joi, 24 mai 2012

Accesorii vintage

Sunt un mare fan al lor.
Nu am apucat sa colectionez prea multe, dar ma bucur de fiecare data cand le regasesc in imagini, desene, poze, chiar vitrine ori pe strada, asortate intr-o tinuta feminina, dantelata.

De mica aveam o placere nebuna sa cotrobai prin cuferele bunicii mele si sa ma costumez cu hainele de altadata, ale ei sau ale mamei.
Impregnate cu iz de poveste, imi starneau pe loc imaginatia si nu ma puteam abtine sa nu le incerc ori de cate ori aveam ocazia.

Pana si perdelele bunicii parca aveau o finete deosebita.
Modele delicate in nuante de alb si crem impodobeau maiestuos o casuta mica din provincie. Erau principalele materiale de transformat in rochite, dupa bunul meu plac.

Parca totul atunci avea alt aer, hainele - mai multa demnitate si o viata mai lunga, obiectele si accesoriile cu care ne inconjuram erau alese cu termen de valabilitate pe viata. Pentru totdeauna. Ca familia.
Erau confectionate cu simt al raspunderii si uneori reprezentau o adevarata opera de arta handmade.

Materialele aveau alta tesatura, structura tuturor lucrurilor  era ferma, impenetrabila, facuta parca sa ramana mostenire generatiilor viitoare.

Poate ca asta este unul dintre motivele pentru care moda revine.
Si revine nu neaparat cu re-crearea tesaturilor si modelelor de odinioara, ci si cu accesoriile si vestimentatia care dateaza de atunci si care, pe ici pe colo, mai pot fi reconditionate, desi, in mare parte, asa cum aminteam mai sus, termenul lor de valabilitate ramane forever!

Rasfoindu-l pe domnul Google, am gasit un site care readuce pe tapet modele vintage, haine, dar si accesorii, care pot fi comandate online.

Personal, am fost fascinata de saluri , crosetate manual, majoritatea datand din anii '70 si de florile delicat confectionate , din perioada anilor '40-'50.

Intre rochite , am gasit cateva extrem de fin lucrate, din materiale deosebite.

Una peste alta, banuiesc ca fiecare dintre voi a avut, in copilarie, cel putin o tentativa la cufarul bunicii.
Acolo se poate sa regasim, chiar si acum, la fel de proaspete, atat hainele, cat si povestile de odinioara.

Si sa le zicem vintage. Sau mostenire de familie, tesuta in dantela.

sursa foto 1 : http://weddingrumors.com/blog/2010/inspiration-board-vintage-pink/
                 

Niciun comentariu: